Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Liczba pasażerów na II linii mniejsza, ale nie jest źle

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
20-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Liczba pasażerów na II linii mniejsza, ale nie jest źle
fot. WU
Metro Warszawskie podało statystyki wykorzystania II linii. Jak wynika z danych, teraz z nowej trasy korzysta mniej podróżnych, niż w zeszłym tygodniu. Spółka przekonuje jednak, że wykorzystanie infrastruktury w porównaniu do innych miast europejskich nie jest złe.

Przewoźnik opublikował dane w odpowiedzi na artykuły krytykujące nową linię i głosy o jej małej popularności. W pierwszych dniach po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra korzystało po ok. 120 tys. podróżnych dziennie. Najwięcej II linią podróżnych przejechało we wtorek 10 marca – liczniki bramek biletowych zarejestrowały 130 544 osób. W tym tygodniu już liczba pasażerów spadła do ok. 110 tys. w dzień roboczy. Najmniej podróżnych zarejestrowano we wtorek 17 marca – 109 711.

  

Metro podało też – dla porównania – dane dot. pracy systemów metra w innych miastach europejskich pod względem liczby pasażerów na 1 km linii. W Warszawie ta wartość dla II linii wynosi 16.384, a dla I linii – 19.021. Należy przy tym podkreślić, że dane dla I linii są mocno zaniżone – na niektórych stacjach większość pasażerów omija bramki wyjściami awaryjnymi (problem nie występuje na II linii z uwagi na inną konstrukcję bramek). Przed roszczelnieniem systemu bramkowego wartość ta dla I linii wynosiła ponad 26 tys.

Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Metro, z II linii metra w przeliczeniu na kilometr korzysta czterokrotnie więcej pasażerów niż w Bukareszcie, Hamburgu, Rotterdamie. Nowa linia osiąga też lepszy wynik, niż metro w Monachium i Brukseli. Więcej pasażerów na kilometr linii przypada natomiast w Wiedniu i Budapeszcie.

  
źródło: http://mic-ro.com/metro/table.html; www.metro.waw.pl/page.php?id=56; zarządy transportu publicznego; A comparison of purchasing power around the globe, 2009 edition.
* Statystyki uwzględniają tylko przejścia przez bramki, w rzeczywistości – biorąc pod uwagę licznych pasażerów omijających system bramkowy – wartość jest znacznie większa i przekracza 26 tys.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Miasto

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 11 czerwca 2023

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Intermodal i logistyka

Chile. Dlaczego mieszkańcy Santiago spalili metro

Jakub Dybalski 09 listopada 2019

Ruszają procedury przetargowe na budowę metra na Bródno

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5